۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

امام حسین یا کل هستی ( جهان

چند شال پیش کتابی در سراسر جهان منتشر  و توزیع شد که میگفتند پروفسور فلانی و دکتر فلانی آن را تایید کرده اند، این کتاب را ده ها تن با عناوین عریض و طویل  نوشته و یا در مورد آن اظهار نظر کرده بودند . عنوان کتاب هست The secrets .
بعد ها ده ها مقاله در مورد این کتاب منتشر شدند  و به زودی فیلمهای آموزشی و مستندی در رابطه با آن به شکل دی وی دی به فروش رسید، چهره های محبوبی در آمریکا مانند Oprah Winfrey, Ellen DeGeneresLarry King در رابطه با  این دیویدی ها و کتاب  سخن گفتند . میلیونها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید و نام آن بر سر زبانها افتاد  .
کل داستان این فیلم مستند شامل اظهار نظر افراد مختلفی است که عناوین دکتر و پروفسور و روانشناس قبل از اسامی آنها به چشم میخورد . البته  هیچ یک از این افراد اشاره ای به این مطلب نداشتند که پیام این کتاب قبلا بار ها و بارها از طریق افراد مختلف از طرق مختلف منتشر شده است. 
 هر آنچه از دنیا بخواهید به آن میرسید ! فقط کافی است به شکل کاملا خالصانه آن را از دنیا ( هستی Universe ) درخواست کنید !
در موارد مختلف در این فیلم  مثالهای مادی و ساده ای زده شده بود  به عنوان مثال چطور یک پسر بچه با تمام وجود خود یک دوچرخه را از دنیا طلب میکند و  چند وقت بعد عموی او برای تولدش یک دوچرخه میخرد. یا یک خانوم گردنبندی را در ذهن خود میطلبد و با تمام وجود خالصانه آن را از دنیا میخواهد و به ان میرسد . ….. 
دی وی دی های مذکور  به شکل حرفه ای و زیبایی ساخته و ارائه شده بودند و صد البته توسط کمپانی های معتبری در سراسر دنیا  توزیع شدند  در نتیجه  بسیاری از مردم  در سراسر دنیا  به گفته های این کتاب عمل کرده و از  هنوز هم از نتایج به دست آمده از  آن سخن میگویند و به عبارتی به  اعتبار اسامی تایید کنند  این داستان در مورد صحت گفتارهای این کتاب صحبت میکنند . 

یکی از دوستان با ظرافت خاصی به این موضوع اشاره میکرد  که هزاران سال است که پیروان ادیان الهی حرفهای این دی وی دی را به همین شکل بیان میکنند، آنها اعتقاد دارند که خالقی یکتا وجود دارد که اگر خالصانه چیزی را از او طلب کنی به آن پاسخ خواهد داد .امام سوم شیعیان برای پیروان او از جایگاه ویژه ای برخوردار است و دوست داران ایشان اعتقاد دارند که اگرخالصانه از او چیزی بخواهید روح او آرزوی شما را بر آورده خواهد کرد و حتی در آن دنیا او میتواند شفیع افرادی باشند که در دوره زندگانی زمینی در حلقه محبان صادق  او بوده اند . آنها برای عقیده خود به شواهد بسیاری اشاره میکنند از آن جمله بهبودی حال بیمارانی که اکثرا  امید به درمان های مرسوم را از دست داده بوده اند و با مراجعه با مقبره ای امامان آرزویشان بر آورده شده و یا حال خوشی که با زیارت مقبره او به آنها دست میدهد و یا احساسات خاصی که در هنگام عزاداری  در سالگرد شهادت او تجربه میکنند …… 
در تاریخ ادیان، شواهد بسیاری در تأیید این قانون وجود دارد که هر کس، ولو یک لحظه، عشق به خالق را در وجود خود احساس کرده باشد، حاضر است در راه خدا از همه چیز بگذرد، تا به او ملحق شود  این عشق الهی بود که حضرت موسی(ع) را که به امر فرعون محکوم به مرگ شده و فراری بود، بر آن داشت تا به مصر بازگردد و با فرعون مقابله کند. همین عشق، یحیای تعمید دهنده را برانگیخت تا خود را برای حفظ حقیقت فدا کند و باز این عشق الهی باعث شد که حسین ابن علی (ع) و یارانش را در راه حق فدا کند.
هر ساله با نزدیک شدن ماه محرم مراسم مذهبی سوگواری برای امام سوم شیعیان نظر ها را به خود جلب میکند. هستند ایرانیانی که این مراسم را خرافات دانسته و گاها به برگزار کنندگان این مراسم خرده میگیرند … این که دی وی دی ها و کتابهای The secrets و محصولات مشابه آن با اقبال جهانی مواجه میشود بیانگر آن است که اعتقاد به ماوراالطبیعه  حتی در انسان  امروزی نیز امری فطری و طبیعی است که در طول زمان ممکن است لباس های مختلف به تن کند و به شکل عام  بشر به وجود موجودی که خالق او بوده است و میتواند به آن تکیه کند اعتقاد دارد.
 مردم  قرن بیست و یکم در جوامع غرب به نوعی خالق جهان  را هستی و یا طبیعت مینامند و از طرفی  معتقدین به ادیان الهی دانسته و یا ندانسته  به دستگاه و سیستمی اعتقاد دارند که  خالق یکتا و اولیا و انبیا  آن را اداره میکنند . معتقدین به وجود خالق یکتا اعتقاد دارند که خدا در همه چیز و در همه جا و با همه هست. در خواب یا در بیداری، مستقیم یا غیر مستقیم، از طریق مأمورین خود یا نزدیکان با آنها، یا به هر ترتیب دیگری، حتی توسط عابری در خیابان، خداوند با هر یک از آنها  رابطه برقرار می‌کند. اما برای شنیدن و فهمیدن پیام های او باید نحوه‌ی تشخیص آن پیامها  را آموخت  برای دریافت پیامهای الهی باید طول موج رادیوی وجود خود را به شکل صحیح تنظیم کرد. در بسیاری از موارد رمز گشایی این پیامها آموزش و تمرینهای مکرر را میطلبد شاید همانگونه که نمیتوان از یک دانش آموز کلاس اول انتظار داشت که دروس دانشگاه را درک کند از  انسانی که راه رمز گشایی و دیدن این پیامها را نیاموخته نیز نمیتوان انتظار داشت که پیامهای بزرگان ادیان را به راحتی دریافت کنند .
چنین افرادی طبیعتا معتقدین به ادیان الهی را کم خردان خرافاتی میپندارند.


هیچ نظری موجود نیست: