۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

از اطمینان برادر لاریجانی تا مکاتبات دقیق نظامیان !

اول : در حالی که روز گذشته محمد جواد لاریجانی در گفتگو با شبکه الجزیره در خصوص «توطئه ایران» برای ترور سفیر سعودی گفته بود که «اطمینان داریم برادران عربستانی ما ماجرا را باور نکرده‌اند»؛ امروز گزارش شد که عربستان سعودی با تسلیم پیش‌نویس قطعنامه‌ای به مجمع عمومی سازمان ملل درخواست محکومیت جمهوری اسلامی را کرده است.... خداوند این مسئولین با درایت را از سر ما کم نکند . 

دوم : سردار فلانی ! مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با دو سه تا قپه و ستاره روی سر شانه ها یشان .... در جواب خبر نگاری که در برنامه تلویزیونی از ایشان پرسید، چرا تعداد کشته های حادثه انفجار در پادگان سپاه ابتدا 27 نفر اعلام شده بود و بعد 17 نفر اعلام شد ؟‌ فرمودند  که "متاسفانه فاکسی که در این رابطه برای ما ارسال شده بود خوانا نبود !! و  عد  17 به اشتباه 27 خوانده شد !!" البته جالب تر آن که وقتی اسامی کشته شدگان در روزنامه های ایران را بشماریم به عدد 21 خواهیم رسید . 
یکی از دوستان میگفتند که خدا را شکر که ما فعلا سلاح اتمی نداریم ! مگر نه  ممکن بود  در  یک موقعیت واقعی جنگ وقتی از  یک فرمانده سپاه سوال شود که  جناب سردار سرلشکر فلانی ! چرا موشکهای  اتمی دوربرد ایران به جای کشور اسرائیل ، کشور استرالیا را هدف قرار داده اند ؟ فرمانده  محترم  میگفتند که متاسفانه در فاکسی که  برای ما به ارسال شده بود لغت اسرائیل  خوانا نبود!  و برادران اشتباها آن لغت  را  با نام استرالیا اشتباه کردند این بود که  متاسفانه این اشتباه پیش آمد البته دلایل فنی این موضوع در دست بررسی است !!  که البته  انشااله در فرمانهای بعدی این مشکل بر طرف خواهد شد  .... 

سوم :تیم کشورمان با نتیجه 4بر1 میزبانش اندونزی را شکست داد و با 11 امتیاز گام به دور بعدی گذاشت. از همین گروه جدال قطر و بحرین نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این گروه قطر که در بازی آخر خود باید در ورزشگاه آزادی به مصاف ایران برود، با 9 امتیاز در رده دوم قرار دارد و بحرین که میزبان اندونزی خواهد بود، 6 امتیازی است. در واقع بحرینی ها برای صعود محتاج به درخشش ملی پوشان ایران هستند. بنا بر این  شیشه عمر تیم بحرین را به دست شیران ایرانی افتاد ، تیم ملی ایران با توجه با برد 4 بر 1 مقابل اندونزی  در هر صورت صعود خود  به مرحله بعدی را قطعی کرده است و با توجه به دسته بندی انجام شده تیم اول یا دوم گروه نقشی در قرعه کشی بعدی ندارند ، در ضمن تیم ملی ایران با یک تساوی هم به عنوان صدر نشین صعود می کند و در صورت تساوی هر دو تیم ایران و قطر صعود می کنند و در آن صورت تیم بحرین در صورت برتری پرگل مقابل اندونزی هم هیچ شانسی برای صعود نخواهد داشت .

چهارم : در حال حاضر 4.5 درصد نفت خام روزانه‌ی کشور عربستان سعودی از میدان مشترک  آنها با ایران به نام میدان فروزان تامین می‌شود؛ یعنی  عربستان سعودی روزانه حدود 405 هزار بشکه نفت خام از یک میدان مشترک برداشت میکند که شهم ایران هم هست . این درحالی است که برداشت ایران از این میدان مشترک کمتر از 45 هزار بشکه در روز است ! حال پیدا کنید پرتقال فروش را !!‌ وقتی صحبت از لیاقت و مدیریت و سیاست  میشود دوستان در ایران خود را در جهان اول میدانند و حتی ادعا میکنند که مدیریت جهان را به  آنها باید سپرد !! ولی در عمل میبینیم که منابع و ثروت ملی ایران زیر نظر مدیریتی اینچنین مقتدر  ! به نسبت 1 به ده به کشورهای رقیب خارجی تقدیم میشود . البته این میدان نفتی در مقابل میدان های گاز مشترک با کشور قطر و میادین نفت مشترک با امارات خیلی هم قابل توجه نیست ...  در عوض تا دلتان بخواهد ما حق مسلم ما داریم و این عربهای هیچی نفهم!! سوسمار خور !! هیچی ندارند . دلشان هم بسوزد ! 

پنجم :  در خبر ها آمده بود فرزند محسن رضایی در شهر دوبی به شکل مرموزی از دنیا رفته است . فرزند دیگر محسن رضایی برای تحویل گرفتن برادر خود به دوبی سفر کرده و تلاش او  در این رابطه هنوز نتیجه ای نداده است . به هر حال حتما برای محسن رضایی خیلی سخت است که فرزندش را  از دست بدهد ، نداند چه کسی مسئول مرگ او بوده ، و اجازه دیدار با جسد فرزندش را هم به او ندهند ، احتمالا مادر آن مرحوم هم در حال و روز خوبی به شر نمیبرد که امکان بوسه زدن بر گونه های فرزندش برای خدا حافظی به او داده نشده ! ، چقدر سخت است جگرگوشه آدم را بکشند و  در عین حال برای تحویل گرفتن جسدش هم دستت از  همه جا کوتاه باشد ، حتما برای  محسن رضایی این دوران خیلی سخت است. مطمئنا بسیارند کسانی که در ایران میتوانند تجربه دنبال جسد عزیزان گشتن، را با در اختیار ایشان قرار دهند شاید کارشان سریعتر راه بیفتد! .

هیچ نظری موجود نیست: