۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

اگر انقلاب نشده بود


این سر تیتر ایمیلی بود که چند روز پیش به دستم رسید به نظرم جالب آمد که آن را با کمی اعمال نظر شخصی ! در حرف اول به اشتراک بگزارم . 
 شاید اگر انقلاب نشده بود :
   برجهای دوقلو هنوز سر جاش بود همه ایرانیان میتونستند بدون ویزا به ۱۵۰ کشور دنیا سفر کنند و دیگر نگران اسکن چشمی در فرودگاه نباشند. . کمتر ایرانی   حسرت خارج رفتن داشت و شاید بیشتر خارجی ها حسرت ایران آمدن داشتند. دولت مردان ایرانی مثل بلبل انگلیسی صحبت میکردند و وقتی رئیس دولت تو سازمان ملل صحبت میرد فردا توی خیابونها سرمون بالا بود ! سالی 150 هزار نفر از  نخبه ها و تحصیل کرده های این مملکت به کشورهای غربی مهاجرت نمیکردند . جمعیت ایران بجای ۷۵ میلیون نفر شاید ۵۰ میلیون میبود صادرات نفت ایران کمی کمتر از عربستان بود و درآمد سرانه هر ایرانی بجای ۵۰۰۰ دلار در سال ....... خدا میدونه چند  دلار در سال بود !  همین عامل باعث شده بود که جرم و جنایت و بدبختی به حداقل برسه و رژیم مجبور نباشه سالی 300 نفر رو از طناب دار آویزون کنه . سن متوسط فاحشگی حتما بالا تر از 14 سال بود ! .نیروگاه بوشهر امسال سی امین سال شروع بکارش رو جشن میگرفت و در کنار اون چندین نیروگاه هسته ای دیگه داشتیم. مثل عربها ما هم در کویربه کمک نیروگاههای خورشیدی برق قابل توجهی استحصال میشد و ایران پیشتاز استفاده از انرژیهای پاک در دنیا میبود. مسابقات جهانی تنیس و اتومبیل رانی و دوچرخه سواری در ایران برگزار میشد . الان به جای 8 تا کانال مزخرف تلوویزیونی بیشتر از ۲۰ تا کانال با طبقه بندی های درست و حسابی وجود داشت. الان نشریاتی مثل تایمز در ایران چاپ می شد. روحانیون ( آخوند ها )توی ایران هنوز  در بین مردم احترام داشتند  مردم به احترام مسلمونها درماه رمضان توی خیابون چیزی نمیخوردند و کسی هم بابت این کار شلاق نمیخورد . مک دونالد تو ایران شعبه داشت. بچه ها از همان دوران دبستان کنار همکلاسی جنس مخالف می نشستند . کپی کردن هر چیزی  غیر مجاز بود و جرایم سنگینی داشت. اگر کار خلافی می‌کردی پلیس اینترپل تو ایران هم خفتت می‌کرد. 
میدانی به اسم انقلاب وجود نداشت. هرکس دوست داشت حجاب سر می گذاشت و مردها از روی مانتو با چشماشون خانومها رو دید نمیزدند . نیازی نبود  صد ها ساعت در هفته برنامه های اخلاقی و دینی  پخش بشه و تلویزیون یک کانال مخصوص این نوع برنامه ها برای علاقه مندان وجود داشت دختر ها هم می رفتند ورزشگاه و فوتبال تماشا می کردند. درس عربی جزو دروس اختیاری دانشگاهها بود.عراق و صدام  حتی فکر هم نمیکرد که میتونه یک روزی به ایران حمله کنه و امارات جرات نداشت اسم جزایر سه گانه رو بیاره . چیزی به نام خلیج عربی توی اینترنت پیدا نمیشد. گوگل و مایکروسافت توی ایران دفتر داشتند و ایران مثل هندوستان قطب تولید نرم افزار در جهان بود . جمعیت ایرانیان مقیم خارج به جای پنج میلیون 1 میلیون بود . 
ایران ایر برای چهلمین سال متوالی  از نظر ایمنی در دنیا رکورددار بود و فرودگاه بین المللی تهران که از ۱۳۶۰ جایگزین فرودگاه مهراباد شده بود بزرگترین فرودگاه خاور میانه و پل بین غرب و شرق جهان به حساب میآمد  . هواپیمایی امارات فقط توی داخل امارات پرواز میکرد و در  این میان درآمد توریست دولت ترکیه نصف چیزی بود که الان هست ،المپیک ۱۹۸۸ بجای سئول در تهران برگزار شده بود و تیم ملی فوتبال ایران الان جزو 10 تیم برتر دنیا بود . تعداد جرم و جنایت و قاچاق مواد مخدر توی ایران این قدر زیاد نبود  کسی از اینکه با دوست پسر یا دوست دخترت در پارک نشسته دلهره نداشت. اصفهان از نظر جذب توریست با شهر بارسلونا  و رم و پاریس رقابت داشت . اعتیاد به اندازه امروز خانه مان برانداز نبود .
ابی و داریوش در تهران کنسرت می گذاشتند و ده ها خواننده جوان ایرانی  توی ایران از اونها مشهور تر بودند. خارجیها برای ادامه تحصیل به ایران بورسیه می شدند. 

 ، آقای خامنه ای نه به عنوان رهبر انقلاب و شیعیان جهان بلکه به عنوان یک روحانی  روشنفکر  که به ادبیات و موسیقی ایرانی اشراف داره در سخنرانی هاش  نیازی نبود  از سیلی زدن  به دشمنان ایران صحبت کنه .احتمالا رضا پهلوی هنوز پادشاه ایران بود و کسی نمیدونه رفتاهای او مانند بشار اسد  دیکتاتوری بود ! یا مثل پادشاه اردن  کمی دموکرات و ملایم تر !! احتمالا مطبوعات  در وضعیتی بهتر از آنچه الان هستند نبودند و هنوز کسی جرات نداشت به شاه شاهان  بگه بالای چشمات ابرو  هست ، من فکر میکنم اگر انقلاب نمیشد، فلسطینی ها تا حالا مملکت خودشون رو داشتند و بهانه ای مثل صدور انقلاب اسلامی  وجود نداشت که اسرائیل هر بلایی میخاد به نام امنیت اسرائیل بر  سر فلسطینی ها بیاره !!! 

هیچ نظری موجود نیست: