۱۳۸۷ فروردین ۱۳, سه‌شنبه

محبت به جز خدمت خلق نیست

اولی : این  نازی خانم عجب آدمیه ها ٬ من که اصلا دوست ندارم باهاشون رفت و آمد کنم .


دومی : چرا ... دیگه جی شده ؟ لابد ماشین بهتری خریدن ! و یا مبلهاشون رو نو کردن ! که یک دفعه باهاشون بد شدی ؟

اولی نه بابا ٬ چرا چرت و پرت میگی ٬  یه جورایی فکر میکنم  آدم خسیسیه .

دومی : یعنی چی خسیسه ؟ لابد باز یک بار پول قهوه اش رو تو حساب کردی و اون خیلی اصرار نکرده در نتیجه ایشون شدند خسیس و شما دست و دل باز ...!!

اولی : ای بابا تو هم چقدر نیش مسزنی امروز ٬ موضوع اینه که تا حالا چند بار برای نازی کادو خریدم ٬ چند با میخاسته بره کنسرت بچه اش رو نگه داشتم ٬ چند بار هم که رفتم خرید کمی خرت و پرت برای اون هم خریدم ولی خانوم اصلا به روش نیاورده  .. یک تشکر خشک و خالی میکنه و ...!


دومی : مثلا اگر شما براش کادوی تولد خریدی اون هم فرداش باید برات دسته گل میفرستاد تا ثابت کنه خسیس نیست ؟ یا انتظار داری هر روز سر ساعت 8 بهت زنگ بزنه و دوباره ازت تشکر کنه ؟ !! 


اولی : باب مثل این که تو هم امروز حالت خوب نیست ها . من با دادن کادو و کارهایی که براش میکنم محبتم رو بهش نشون میدم ولی اون  جواب این محبتها رو نمیده  .

دومی : عزیز من اگر منظور تو واقعا محبت کردن بود ٬ انتظار جواب گرفتن رو دیگه نباید میداشتی . مگر این که به این قضیه مثل یک معامله نگاه کنی . مثلا من میام خونه شما لوله کشی خونتون رو درست میکنم و شما هم مزد کار من رو میدی ٬‌این جا هر دو وظیفه هامون رو انجام دادیم و کسی به کسی محبت نکرده . ولی اگر  به کسی واقعا محبتی کردی حداکثر لیاقت یک تشکر خشک و خالی رو باید برای خودت در نظر بگیری نه بیشتر . و اگر انتظار داری هر کاری کردی معادل اون و یا بیشتر پس بگیری .... بدون که داری معامله میکنی نه محبت و اصولا اون جوری محبت نکنی سنگین تری .! 

اگر به یک نفر محبت کردی و به هیچ عنوان انتظار جبران  اونها رو نداشتی ٬ اون وقت میتونی اسم عمل خودت رو خدمت به همنوع بزاری ٬ به عنوانی خدمت به همنوع نباید توقع متقابل ایجاد کنه چرا که این توقع باعث ایجاد کدورت میشه . حالا خودت رو نگاه کن با خرید چند کادو و انجام چند کار کوچیک توقع متقابل پیدا کردی و حتی  از قبل فرض کردی که دوستت حتی برای جبران محبت های تو سعی هم نکرده . حالا کار رو به اون جا کشوندی که به او تهمت خساست هم میزنی و حتی رابطه ات رو هم میخوای باهاش قطع کنی !!!  تو دیگه کی هستی !


اولی : خوب کشتی منو بابا ٬ اصلا میدونی چیه غلط کردم با شما حرف زدم ٬ آدم نمیدونه تو این دوره زمونه با کی میتونه درد دل کنه !! 


متن نوشته های منتشره در حرف اول را میتوانید در  وب سایت

 harfe-aval.blogspot.com 

مشاهده کنید 

وحید گواهی 

هیچ نظری موجود نیست: